Book and review 3,022 holiday parks and campsites in the UK, Europe and the Americas

Feefo service rating

Camping Cuevas Mar

7.1
View prices & book
From £12.37/€13.48/$21.97/US$15.85/CA$21.10/CHF14.50/SEK140.36/DKK100.26/NOK147.32/ISK2,178/ARS1,196.87/CLP12,277/PEN55.99/NZ$23.75/ZAR266.50/PLN60.60/R$85.82/CZK365.58/RSD1,585/HUF4,880.14/RUB1,207.85/CN¥107.62 (for 1 night, 2 adults)

Why not enter some details and get an accurate price?

Garden

General

  • Family-friendly site 500 metres from a golden sandy beach
  • Within 15 minutes' drive of Vera
  • Pool, restaurant and garden with sun loungers

Is your perpetual fear booking a hol only for it to start raining the second you arrive? (No one wants those gloating photos from home of clear blue skies while you’re sat next to the pool in a hoody, holding an umbrella…)

Head off disaster with a stay at Camping Cuevas Mar, a family-friendly site less than five minutes’ walk from the centre of Palomares village in the Andalusian province of Almeria – this is Europe’s only desert climate, so you’re pretty much guaranteed sun, warmth and not a speck of rain.

As it's set between the mountains and the sea, there’s plenty near the site to keep rugged adventurers and laidback beach buffs happy. The closest beach is a mere 500 metres' amble away; more are five minutes’ drive away at Playas de Vera (complete with a naturist beach for those who dare to bare), and there are a full 17 kilometres of fab sandy stretches at Mojácar, 40 minutes away. The spectacularly craggy Sierra Cabrera range is a little under an hour away for mountainy types, so pile into the car and head this way for precipitous drives, hikes and mountain biking trails.

After your hillside treks and beachy days, head back to home base for a cooling dip in the pool (open from April to September), then lay back on a lounger in the garden. Once you feel like you’ve earned yourself some dinner (all this soaking up the sun is hungry work), wander restaurantwards for grub or venture into the outside world to try local cuisine at the nearby eateries.

Please note

Under 18s must be accompanied by their parents or legal guardians.

Your dog must be tattooed or microchipped.

The site does not accept breeds/crossbreeds listed in the Dangerous Dogs Act (i.e. Pit Bull Terrier, Japanese Tosa, Dogo Argentino, and Fila Brasileiro) and/or any of the following: Staffordshire bull terrier, American Staffordshire terrier, Rottweiler, any Mastiff or Tosa.

The outdoor swimming pool is open between 01/04 and 30/09 (subject to weather conditions).

Entertainment and activities are available between 01/04 and 30/09.

Dogs are not allowed in the on-site accommodations.

Twin axle vehicles are not permitted on site.

The bar is open between 08/01 and 31/12.


Arrive:
Depart: (2 nights)
Party:

Edit search…

Click/tap once to select your first day, and again for your departure day.


Booking as a group?

Reviews

7.1

Overall rating based on 14 reviews

 

71% would recommend this site to a friend.

64% would stay here again.

 

More ratings

Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi



Only showing reviews for last 18 months.

Reset filters

Never again park.up.on beach next time.loads of motorhomes there01/09/2020

Reviewer's country: United KingdomDarren F.Mobile phone iconConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Shaded pitch and pool area although we didnt use it

    Disliked: 

    Majority of pitches full of dog mess.we were on 134 pitch opposite pitch full of dog mess ..few spanish caravans there with dogs off leads fouling and never picked up..showers were guess the one with pressure 2 in womens and 2 in mens trickled out ..no shop on site not even for small things and about 20 to 30min walk nearest plus bar is wait for ages before someone turns up to serve.booked for 3 nights left 2nd day absolute terrible place..needs to close for 2 weeks and be cleaned all around the place

From the manager...

Thank you for taking the time to comment about our campsite. Correct you about what he says that MOST of the plots are full of dog poop, it is not like that. If you had that problem around the pitch that you chose, we do not understand how you did not notify us about the incident, it would have been solved immediately. Sometimes it happens that there are uncivil dog owners and we don't always realize it in time. Regarding the bar, there is a clearly visible sign to notify us at reception if there is no one at the bar. Thank you

Overall
4
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi
Anonymous user

Great stop for a few nights27/02/2020

Reviewer's country: United KingdomAnonymousMobile phone iconConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Pitch, facilities , laundry , hot water , clean

    Close to beach and local restaurant near by

    Disliked: 

Overall
10
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
(No rating)
Cleanliness
Wifi
Anonymous user

Wonderful naturist campsite. Almost perfect02/02/2020

Reviewer's country: United KingdomAnonymousConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Everything. Plenty of space, level pitches, good facilities, friendly owners and guests.
    Short walk to the beach.

    Disliked: 

    Nothing to dislike

Overall
10
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi
Anonymous user

Very happy with the site so we decided to extend our stay by another t07/01/2020

Reviewer's country: United KingdomAnonymousMobile phone iconConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Large pitches, very relaxed and spacious atmosphere. Good location. Lots of hot water. Very helpful and always available owner.

    Disliked: 

Overall
8
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
(No rating)
Customer service
Child friendliness
(No rating)
Cleanliness
Wifi
Anonymous user

A modern campsite. The area is a little bland. Very …03/12/2019

Reviewer's country: United KingdomAnonymousMobile phone iconConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    A modern campsite.
    The area is a little bland.
    Very clean well set out.
    Pitches a little on the small side ( standard )

    Disliked: 

Overall
8
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
(No rating)
Cleanliness
(No rating)
Wifi

Very hostile owner after asking who has blocked us in with a car02/09/2019

Reviewer's country: United KingdomVincent T.Mobile phone iconConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Spain and the area

    Disliked: 

    The hostile owner the pitches and waking up in the morning not being able to get out of my motorhome because a worker had parked so close to my motorhome we couldn't get out of our door on my paid pitch owner got very hostile after asking him who owned the car that blocked us in his answer was move pitch or go very rude we left stayed on beach for 5 days I was difficult with a 12year old daughter no help very distressing wouldn't stay there for free been going to that part of Spain for 20 years + without any issues until I went to this site be careful of booking this site.

From the manager...

Dear Mr. Vincent T.
It is said that the customer is always with the right. In your case, I have to say that it is not, so since you do not tell the truth of what it really happened.

When we arrived at your plot you were upset because a car in your pitch and it was impossible to have a conversation as civilized people. You were screaming all the time without listening to our explanations.

It is truth that one of our staff left the maintence car momentarily in a corner of your plot not to cut the road and to clean all around. The car was not attached to the door of your caravan as you say, you had enough room to get out of it and even put some tables and another vehicle on the plot, our pitches are big enought for it.

It tooks no more than twenty minutes to locate the worker to remove the car from your pitch. In the meantime, we tried to talk with you and make you to understand that it was momentarily time and we did take out quick of your pitch, but you didn't want to listen, just screaming.

Our worker repeatedly apologized and you kept screaming and hitting your motorhome pointing to the English license plate, telling us that the maintenance car we had put there for a few minutes, it was because you were English .... what did you mean sir?

What it surprised us was a white car with a Spanish license plate and it was between your pitch and the road and which, you told us it was driven by your wife ..... what did you said? A motorhome and an extra car not registered at the campsite?

As you were not happy in our campsite, you were offered free the night you had spent and returned the full amount you paid through Pitch Up, which we have already transfer to your account.

At no time you didn´t give us the opportunity to speak as civilized people, you believed that by screaming, you was right.

Best regads

Overall
2
Location
Value for money
Accommodation
(No rating)
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi
Anonymous user

Plot was good size and with shade17/07/2019

Reviewer's country: SpainAnonymousMobile phone iconConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Plot was good size and with shade

    Disliked: 

    Dirty pool, no bar stuff, too many flys,

From the manager...

Antes de nada, agradecerle el habernos informado de las deficiencias que ha podido encontrar en nuestro camping.
Informarle que con respecto a la existencia de moscas no podemos hacer gran cosa que poner trampas y otros mecanismos para disminuir su número dado que provienen de las plantaciones de sandias cercanas a nuestro camping, habiendo informado de dicha incidencia al Ayuntamiento de ésta localidad.
Gracias por todo

Overall
4
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi

Ok16/06/2019

Reviewer's country: United Kingdomalan h.Confirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Good location, quiet, good price

    Disliked: 

    Nothing in particular but could be a lot cleaner a lot more tidy and better maintained

Overall
6
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi
Reviews in other languages appear below.

Parcelas muy sombreadas. Limpieza diaria Buenos servicios, bar y piscina …17/09/2020

Reviewer's country: SpainAntonio J.Confirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    Parcelas muy sombreadas.
    Limpieza diaria
    Buenos servicios, bar y piscina
    Buena atencion en recepcion
    Bien situado, cerca de varias playas y poblaciones con todos los servicios
    Opcion naturista

    Disliked: 

    Muchas moscas
    No habia contenedores para reciclar los residuos
    Prefiero que no haya animales

    Translate (Powered by Google Translate)
Overall
8
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi
Default avatar

No le falta de nada y toda la tranquilidad que …31/08/2019

Reviewer's country: SpainVerónica M.Mobile phone iconConfirmed

  • Electric optional gravel and earth pitch
  • Recommend to friends   Visit again
  • Liked: 

    No le falta de nada y toda la tranquilidad que necesites

    Disliked: 

    Translate (Powered by Google Translate)
Overall
10
Location
Value for money
Accommodation
Facilities/activities
Customer service
Child friendliness
Cleanliness
Wifi

Features

Leisure on park

Bar or club house

Cycle hire

Evening entertainment

Fishing

Fitness centre

Indoor swimming pool

Kids' club

On-site restaurant/cafe

Outdoor swimming pool

Playground

Recreation room/arcade

TV room

Takeout

Tennis

Watersports

Amenities on park

Bath available

Car parking by site/unit

Composting toilet

Drying room

Free wifi

Grocery store

Ice pack freezing

Internet access

Laundromat

Parent & baby washroom

Payphone

Pick-up from public transport

Portaloo

Pub toilets

Restrooms

Shower available

Washing-up area

Wheelchair access

Wifi

Groups welcome

Family friendly

Motorcycle friendly

Single-sex groups welcome

Student groups welcome

Rules

Barbecue grills allowed

Barbecue provided

Campfires allowed

Commercial vehicles allowed

Dogs allowed

Dogs allowed all year

Themes

Peaceful

Utilities

Charging facilities

Communal fridge

Dump station

No hot water

No potable water point

No running water

Propane/gas cylinders available

Recycling available

Renewable energy

Nearby amenities

Bar nearby

Convenience store nearby

Nearby farmers' market

Public transportation nearby

Type

Large (51-200 sites)

Nearby leisure

Cycle hire nearby

Fishing nearby

Golf nearby

Horseback riding nearby

Leisure/theme park nearby

Outdoor pool nearby

Restaurant nearby

Sailing nearby

Surf school nearby

Tennis nearby

Watersports nearby

Touring and motorhomes

Gray water hook-up for RVs/trailers

Tourer storage facilities

Water hook-up points for tourers

Location

[[ campsite.name ]]
This site does not currently take bookings here on Pitchup.com.
[[ place.name ]]
  • Carretera Garrucha a Villaricos, Palomares Bajo, Cuevas del Almanzora, Almeria, Spain, 04618
  • Timezone Europe/Madrid +0200 (GMT+02:00)   GPS 37.2376°N 1.7984°W

Directions


Please note: All distances on this page are calculated "as the crow flies" - please check actual distance depending on your mode of travel using the Get directions button above.

Local attractions

If you love a good Sunday afternoon Spaghetti Western, a jaunt into the Tabernas Desert is an absolute must. The desert was the setting for many a Wild West showdown in the Hollywood heyday of dusty shoot-em-ups, and the Western towns of Fort Bravo, Oasys and Western Leone, built specifically for the movies and all about an hour away, are now theme parks.

Those more comfortable in the big wide open should make tracks for one of the nearby Natural Parks: Cabo de Gata-Nijar, an hour and 15 minutes from the site, is a top destination for anyone who wants to dive below the waves, while Sierra de María-Los Velez (an hour) has plenty to entice twitchers and history buffs (find your way to Cueva de los Letreros for millennia-old cave paintings).

For an urban experience, make the hour-long drive to Almeria to poke around museums (the Museo Refugio de la Guerra Civil and Casa del Cine come highly recommended), to wander the scenic streets and burn a hole in that credit card.

Kids not up for traipsing around the city? Opt instead for a stop at AquaVera waterpark or an evening’s adrenalin rush at the go-karting circuit in Garrucha.

Policies

Permitted arrival/departure time

Camping and touring
Arrive:  Anytime –  Anytime
Depart by:  noon
On-site accommodation
Arrive:  Anytime –  Anytime
Depart by:  noon

Camping Cuevas Mar cancellation policy

No refunds within 3 days of arrival date.

No refunds/discounts for inclement weather, late arrivals or early departures.

If you need to cancel or amend your booking, please give as much notice as possible so that someone else has the chance to book. You may wish to buy holiday insurance for cancellations and for your property/injury whilst away.

Please note that your deposit is paid to Pitchup.com and is non-refundable.

Payment

Deposit transferable during COVID-19. Camping Cuevas Mar will debit the balance from your card 1 week before arrival, or if the arrival date is sooner than 1 week then the balance will be taken immediately.

Deposit transferable during COVID-19.

You can also opt to pay the full amount at the time of your booking.

Payment methods accepted on the park

Bank transfer
Cash
Visa
MasterCard
Postal order

Terms and conditions

Site booking terms and conditions

  • Does Camping Cuevas Mar have a swimming pool? Yes View all features
  • Is Camping Cuevas Mar dog friendly? Yes View all features
  • What attractions are near Camping Cuevas Mar? If you love a good Sunday afternoon Spaghetti Western, a jaunt into the Tabernas Desert is an absolute must. The desert was the setting for many a Wild West showdown in the … Read more
  • When can I check in and check out of Camping Cuevas Mar?
    Camping and touring
    Arrive:  Anytime –  Anytime
    Depart by:  noon
    On-site accommodation
    Arrive:  Anytime –  Anytime
    Depart by:  noon
    Read more
  • How much does it cost to stay at Camping Cuevas Mar? From $21.97 (for 1 night, 2 adults) - prices may change depending on your dates and party. Check prices and availability

Close

Your claim is being sent…

Close

Contact camping_cuevas_mar


Close

Terms and conditions

Please read the park terms and conditions below and the Pitchup.com terms and conditions.

Admission
Admission is only permitted after registering at reception.
All guests spending the night at the park must present their ID at the reception desk and sign registration forms.

General
A state-issued fishing license is required (you'll need to apply for this beforehand).
Bookings are nominative and non-transferable.

Dogs
Dogs are not allowed in the on-site accommodations.
Dogs are prohibited from main facilities and amenities.
Dogs are required to wear a muzzle.
Dogs must be kept on leashes and supervised at all times.

General
Entertainment and activities are available between 01/04 and 30/09.

Safety
Firearms are not permitted.

General
In the event of a complaint, please speak to reception immediately. Complaints which are not brought to the management's attention during your stay cannot be dealt with once you have left the site.

Extras
Motorcycle(s) can be brought instead of the car(s) included.

Arrivals and departures
No refunds/discounts for inclement weather, late arrivals or early departures.

Vehicles
No vehicle movement between midnight and 8 a.m..

Pool
Only park guests are authorized to use the pool.

Safety
Open fires are prohibited.

General
Quiet hours must be respected between midnight and 8 a.m..
Radio, music and TV players must be kept at a low volume. Car doors and trunks must be closed quietly.

Pool
Swimsuits are required and cut-offs or Bermuda shorts are not permitted.

General
The bar is open between 08/01 and 31/12.

Vehicles
The car is only included in the rate if you are travelling with a camper, trailer tent or tent. If you wish to bring a car along with your motorhome/RV, please select the extra.

General
The management reserves the right to deny access or terminate the stay of those guests whose behavior is deemed unsuitable. No refunds will be offered.

Pool
The outdoor swimming pool is open between 01/04 and 30/09 (subject to weather conditions).

Dogs
The site does not accept breeds/crossbreeds listed in the Dangerous Dogs Act (i.e. Pit Bull Terrier, Japanese Tosa, Dogo Argentino, and Fila Brasileiro) and/or any of the following: Staffordshire bull terrier, American Staffordshire terrier, Rottweiler, any Mastiff or Tosa.

Taxes
This area is not subject to city tax.

Vehicles
Twin axle vehicles are not permitted on site.

Admission
Under 18s must be accompanied by their parents or legal guardians.

Arrivals and departures
Units will be allocated on arrival.

Visitors
Visitors’ cars are not permitted on site.
Visitors must register at reception and pay their fee.

Sites
You must follow management instructions when setting up your tent/rig and related equipment.

Dogs
Your dog must be tattooed or microchipped.

Close